Dag 1: Tokyo, Japan

24 mei 2018 - Tokio, Japan

Om 14:40 begon onze lange vlucht op weg naar het land van de reizende zon. 11 uur duurde deze reis in totaal, maar met wat in-flight entertainment, door de schermpjes voor ons waar je een aanzienlijk onbeperkte hoeveelheid aan films kon streamen en het prima voedsel en personeel, is dit naar ons idee vrij snel verlopen. Een poging hebben we gedaan om te slapen, maar dat bleek vrij lastig te zijn, met het constante geluid van het vliegtuig en de baby die naast ons lag te huilen.
Eenmaal aangekomen hebben we ons met de trein en metro redelijk snel kunnen begeven naar ons eerste slaapadres: Hotel Tosei cocone Kanda. Doordat we te vroeg waren moesten we noodgedwongen eerst nog wat van de omgeving verkennen. Een lunch ging er wel in en zijn we bij een Ramen restaurant, een restaurant waar uitsluitend noedelsoepen een geserveerd worden, gaan zitten en hebben we heerlijk geluncht. Voor nog geen 4 euro (omgerekend) per persoon! Bijzonder was dat er bijna alleen maar mannen te vinden waren in de restaurants, dit leken allemaal zakenmannen die even snel hun lunch gingen halen.
Na de lunch was het tijd voor onze kamer in het hotel. Een prima kamer met extra grote bedden voor ons Europeanen, aangezien de gemiddelde lengte van ons wat langer is dan dan van de gemiddelde Aziaat. In wat slaap hadden we wel zin, dus zijn we snel gaan liggen en hebben een uurtje of 2 een uiltje geknapt.
Het avondprogramma bestond uit het verkennen van Akihabara, het technologisch en nerd centrum van Japan. Dit gebied staat helemaal in het teken van zowel de Japanse anime en manga, typisch Japanse stops en tekenfilms, als games met een grote hoeveelheid aan retro Game shops. Dit was zeker voor Mij een hele lust voor het oog.
Als laatste zijn we neergestreken bij een restaurant met een mooi treinen thema om nog wat te dineren. Waar we bij andere restaurants gewend waren om Engelse menu's te lezen waren deze uitsluitend in het Japans en hebben we ons maar moeten oriënteren door middel van de plaatjes. Blij verrast met onze keuze hebben we kunnen genieten van een heerlijke curry maaltijd, gemaakt door een paar fantastische koks.
Eenmaal wee aangekomen bij ons hotel was onze energie echt op en zijn we ook snel ons bed in gedoken.

1. Marcel:
    24 mei 2018
    Wat een mooi eerste verslag! We blijven jullie volgen!
  2. Joost:
    24 mei 2018
    Ziet er gaaf uit. leuk zo'n reis blog.
  3. Cor Hartland:
    Een goed begin.....
  4. Nienke:
    24 mei 2018
    Leuk om te lezen wat jullie doen en mee maken, zo’n ander land ook en dan de taal, het zal niet altijd makkelijk zijn ben benieuwd naar het vervolg ...!
  5. Jeroen:
    24 mei 2018
    Geniet ervan. Je blijft je verbazen daar. Wil graag nog een keer terug
  6. Dana:
    24 mei 2018
    Leuk xxx geniet ervan met zijn tweetjes.