Dag 2: Tokyo, Japan

25 mei 2018 - Tokio, Japan

De tweede dag in Japan zijn we fris en fruitig begonnen. De eerste nieuwe ervaring kwam echter al vroeg, namelijk met het ontbijt. Geen broodje met pindakaas, maar toast met boter en een vreemd soort jam of een soort pulled pork en bonen met rijst.
We vervolgen onze avonturen in Tokyo, deze keer beginnende op het centraal station van Tokyo. Hier hebben we eenvoudig onze Japan Rail pass, een pas voor de meeste treinverbinding in Japan die we voor onze reis al hadden aangeschaft, opgehaald, zonder enige moeite. Meteen hebben we ook een ov ticket gehaald waarmee we veel kanten op konden. Er ging een trein in een cirkel rond het centrum van Tokyo en die hebben we de hele dag genomen. We zijn uitgestapt bij punten die ons erg leuk leken. We begonnen bij de east imperial gardens, waar we wat zijn gaan drinken. Waar in Nederland een terras met cafe zou zijn had je hier alleen maar een terras met een automaat waar je drinken uit kon halen. Automaten zijn erg populair hier en je komt ze om de 10 meter tegen.
De eerstvolgende halte waar we zijn uitgestapt was Shibuya, waar het beeld van de hond Hachiko te vinden was. De hond was de inspiratie voor de bekende film Hachi.
Vervolgens zijn we uitgestapt bij Harajuku. Hier was een prachtige tempel te vinden, omgeven door overwacht veel groen. Wat een kerk in Europa is, is een tempel hier in Japan. Zo worden er ook veel bruiloften gehouden en hadden wij het geluk een stukje van de ceremonie mee te mogen maken.
We vervolgen onze weg naar Shinjuku. Dit is een van de bekendste gebieden van Tokyo, maar omdat het treinstation zo'n doolhof was hebben we eigenlijk niet zoveel van het gebied kunnen zien, maar het zou net zoals Akihabara vol staan met technologische warenhuizen.
Als laatste zijn we gestopt bij Ikebukuro, waar het befaamde Pokémon center zou moeten liggen. Na oma achtergelaten te hebben en veel zoeken vond ik het uiteindelijk. Het center was vol met Pokémon accessoires en deed mijn nostalgie veel goeds.
Op onze weg terug zijn we wat hapjes gaan halen bij een Seven eleven, een veelvoorkomende supermarkt hier, en hebben we die op onze kamer opgegeten. Dit maal bestond uit verassende rijstballetjes en pudding bolletjes die toch verrassend vol zaten met pudding.
We besloten om het avondprogramma niet door te laten gaan en zijn redelijk op tijd wee imnaar bed gegaan.
Dit was ons avontuur in Tokyo en we vervolgen morgen onze reis, die ons zal leiden naar de culturele hoofdstad, Kyoto!

1. Marcel:
    25 mei 2018
    Wij wensen jullie alvast een hele goede reis naar Kyoto!
  2. Sascha:
    25 mei 2018
    Mooi verslag leuk om het ook dewls mee te maken. Dikke X
  3. Cor Hartland:
    25 mei 2018
    Puddingbolletjes met pudding erin? Het moet niet gekker worden!
  4. Cor Hartland:
    25 mei 2018
    Wat leuk allemaal Mik. Is het wel vertrouwd om oma zomaar achter te laten? :)
    Annegien.
  5. Mik Grosheide:
    26 mei 2018
    Ja hoor Annegien, die heb ik veilig achtergelaten bij een authentieke Japanse Starbucks. Die was even moe op dat moment.