Dag 7: Okayama, Japan

31 mei 2018 - Okayama, Japan

Dag 7 stond in het teken van het verkennen van Okayama, waar we dus wat langer zullen blijven. Op aanraden van Cas zijn we naar het kasteel en de tuin van Okayama geweest. Het kasteel was zeker de moeite waard, met een aantal mooie samurai harnassen die daar waren opgesteld, maar het was de tuin die ons het meest verraste. Het bleek de 3e mooiste tuin van Japan en dat zag je duidelijk, met goed bijgehouden gras, kleine beekjes en mooie bomen was dit onwijs mooi om doorheen te lopen.
'd Middags ontmoetten we Cas weer bij het station en pakten we de bus naar de universiteit van Okayama, waar hij veel te vinden is doordeweeks. De campus is veel groter dan de gemiddelde campus in Nederland, met gebouwen voor elke studierichting en heel veel sportvelden.
Daarna zijn we doorgelopen naar waar Cas woont. Een relatief kleine woning, wat voor Cas ook reden is om voornamelijk buitenshuis te leven en eigenlijk alleen maar in z'n kamer te slapen.
Terug in het centrum was het weer tijd voor eten en hebben we voor de zoveelste keer Ramen gegeten, wat mij overigens nog steeds niet verveelt.
Het plan 's avonds was om thuis nog even uit te rusten en daarna karaoke te gaan doen, met Cas en zonder oma. Dit samen met wat studiegenoten van Cas. Meezingen was een vereiste en ook al voelde ik me ongemakkelijk in het begin, aan het einde van de avond en aardig wat sake verder had ik toch de moed om samen met Cas wat duetten te zingen.
Aangeschoten kwam ik weer thuis en ben ik zonder oma al te veel te storen, m'n bedje weer ingedoken.

1. Sascha:
    31 mei 2018
    Je dacht zeker dat je Oma niet wakker had gemaakt........😏
  2. Martje:
    31 mei 2018
    Keep dreaming,ze dacht gewoon net doen of ik slaap.
    Morgen ben je de eerste.
    Maar weer echt genoten van je verslag.