Dag 3: Reisdag naar Kyoto, Japan

26 mei 2018 - Kyoto, Japan

Het was tijd om dag te zeggen tegen de hoofdstad van Japan en door te gaan naar de voormalige hoofdstad van Japan, Kyoto, met de hogesnelheidslijn, de Shinkansen, waar treinen met een maximumsnelheid van 300 km/h overheen razen.
De trein zelf is ingericht als een vliegtuig met dezelfde soort stoelen. De conducteur die eens in de zoveel tijd langs kwam, boog altijd voor de passagiers als hij een wagon in en uit ging. Met ongeveer 15 wagons en het feit dat hij 10 keer langs kwam, kan ik me zo voorstellen dat hij vaak last heeft van rugproblemen. Ik zie nog wel eens oude mensen heel erg krom lopen en vraag me dan of of zij ook ooit conducteur zijn geweest.
Het landschap veranderde extreem van de honderden flats van Tokyo naar de reistvelden en heuvels van het binnenland. Prachtig om te zien.
Eenmaal aangekomen was het lang zoeken naar ons nieuwe adres. We hebben zeker een uur gezocht, met een temperatuur van zeker 35 graden. Toen we he gevonden hadden bleek het op 8 minuten loopafstand van het station, waar we zijn uitgestapt, te liggen.
's Avonds stond in het teken van eten zoeken. Een mooi punt leek ons de Kyoto tower, een immens hoge toren vanwaar bovenin bijna heel Kyoto te zien is. Het uitzicht was dan ook geweldig.
Helemaal beneden aan de toren was een leuk sushi restaurant met lopende band. Wetende dat oma niet van sushi houdt en ook niet zo goed met stokjes kan eten zijn we hier toch maar gaan zitten. Ik liet haar toch nog proberen te eten met stokjes. De rijst vloog je om de oren. Uiteindelijk vroegen we aan de ober om Kinderbestek, ik heb zelf kinderen vaak zien eten met een soort kinderstokjes, waarvan de uiteindes aan elkaar vast zitten. De ober kwam met een vork aan, war het wat makkelijker maakte voor oma.
Gierend van het lachen zijn we weer op huis aangegaan, hebben we war rijstballetjes gehaald voor het ontbijt en zijn weer kompleet verzadigd onze bedjes in gekropen. PS. Wat problemen met het uploaden van foto's, dus die komen hopelijk zo snel mogelijk.

1. Sascha:
    26 mei 2018
    Haha die Oma! Geweldig allemaal. Behalve het zoeken dan.
  2. Riet Nab:
    26 mei 2018
    Datzoeken heeft ook wat speciaals je leert zo de stad verkennen.
  3. Marcel:
    26 mei 2018
    Mooie manier van schrijven, Mik! Ga zo door!
  4. Yvonne stoffer:
    26 mei 2018
    leuk om zo met jullie mee te reizen
  5. Hans en Will nab:
    29 mei 2018
    Wat een leuke verslaggeving van Mik ..b.v het parkeren van oma.leuk om te lezen.