Dag 8 en 9: Okayama, Japan

2 juni 2018 - Okayama, Japan

Dag 8 hebben we Hiroshima bezocht. Dit is de stad waar de eerste atoombom op Japan was gevallen. In Hiroshima bleek dat we de bus konden pakken met onze Japan Rail pass, die we al de hele tijd gebruiken om met de trein naar allerlei steden te reizen.
De bus bracht ons naar een gebouw dat als enige na de bom impact overeind is blijven staan. Hieromheen had je ook allemaal verschillende herinneringsmonumenten, die stuk voor stuk indrukwekkend waren om naar te kijken.
Na het bezoek zijn we even gaan uitrusten op onze kamer om even uit te rusten en om alle indrukken die we de laatste week hebben opgedaan te verwerken.
's Avonds hebben we Japans fastfood gegeten, dat houdt in lapjes vlees met veel rijst. Beter te behappen dan westers fastfood en wederom niet duur.
Toen we weer thuis aankwamen nodigde de eigenaar van het appartement ons uit voor een "party" bij hem met wat sake. Ik was zelf een beetje moe, dus is oma alleen die kant op gegaan. Het woord party bleek een overdrijving aangezien oma de enige aanwezige was. Iets later kwam er nog een Australiër aan die zich afvroeg waar de party was. De eigenaar bedoelde dat hij een borrel wilde geven. Na 1 sake is oma weer naar het appartement toe gegaan.
De volgende dag zijn we naar Kurashiki gegaan, een stadje in de buurt van Okayama met een heel mooi historisch centrum. Dit centrum bleek niet heel erg groot te zijn en zijn we na wat foto's, thee en cheesecake weer op huis aan gegaan om weer even wat uit te rusten.
's Avonds nam Cas ons mee naar het beste noedel restaurant van Okayama. Bij dit restaurant kon je de grootte kiezen van je ramen, die een vaste prijs was, en vervolgens kon je kiezen hoeveel knoflook, sojasaus en taugé je over je ramen heen wilde. Dat ging van 2 tot 8. Aangezien ik geen indicatie had van wat 2 tot en met 8 was heb ik maar bescheiden gekozen voor 3. Wat op ons af kwam was een vissenkom vol met ramen en daarboven op een berg aan taugé en dan geen Vaalserberg, maar echt de K2. Ik geloof dat ik halverwege ben gestopt, want mijn maag zei nee en mijn brein zei nee. Cas en oma hadden hun eetlust overigens ook zwaar overschat.
Met iets te veel noedels in onze magen en een afgewezen uitnodiging voor sake met de eigenaar zijn we weer onze bedjes in gedoken.

1. Cor Hartland:
    2 juni 2018
    Goeie verhalen Mik!
  2. Joost:
    2 juni 2018
    Zeker weten mooie verhalen, dat die ramen moeheid nog niet toeslaat.
  3. Riet Nab:
    3 juni 2018
    Die moeheid slaat bij Mik nog niet toe je hebt ze NL in verschillende soorten.
  4. Martje:
    4 juni 2018
    Wel leuk dat oma naar de (Party) ging en jij niet, meestal is het andersom.
    Geniet nog steeds van je verhalen.