Dag 10: Osaka, Japan

5 juni 2018 - Osaka, Japan

Dag 10 was het weekend voor Cas en zijn we naar een stad geweest, waar zelfs hij nog niet is geweest, Osaka, de derde grootste stad van Japan. Verwachtingsloos en zonder een plan zijn we met de Shinkansen daarnaartoe gegaan.
Eenmaal uitgestapt merkten we wel dat Osaka een wereld stad is, omdat het vrij lang duurde voordat we de uitgang vonden van het station. Bij de touristeninformatie kregen we te horen dat 'downtown' erg interessant was om te bezoeken, dus hebben we dat ook gedaan.
Aangekomen in downtown kregen we erg veel honger, dus zijn we bij een Koreaans restaurant gaan eten. Cas koos ervoor te eten bobimbap en ik volgde zijn voorbeeld. Het bleek een rijstmaaltijd met veel groenten te zijn. Hier moest vervolgens een pittige saus doorheen. De Koreaanse man die het ons voorschotelde vroeg hoeveel we er in wilden hebben. Ik vroeg om een klein beetje en werd verrast met een erg grote hoeveelheid saus. Vervolgens roerde de Koreaan het geheel voor me door elkaar. Ik was vrij bang dat het geheel te pittig zou zijn, maar het bleek precies genoeg te zijn. Ik was opgelucht.
Na het heerlijke eten hebben we een rondje gemaakt door downtown. Dit was te vergelijken het technologische centrum van tokyo, Akihabara, met de toevoeging van wat reuzenraden en een riviertje, waar je leuk langs kon lopen.
Online had ik gezien dat er in Osaka een pop-up café was geopend in mei. Het thema was het 20 jarig bestaan van een van mijn favoriete series, Cowboy Bebop. Hier moest ik uiteraard wel naartoe. Het café was vanbinnen geheel behangen met posters en andere verwijzingen aan de serie. We zijn daar wat gaan drinken en het bleek dat het menu geheel geïnspireerd was opde serie. Cas had bijvoorbeeld een ijsje, met het bolletje in de vorm van een teddyberen hoofdje, wat een verwijzing is naar een van de afleveringen, waarin een terrorist voorkomt die gebouwen opblaast met teddyberen. In het café was ook nog de mogelijkheid om wat exclusieve items te kopen en van die mogelijkheid heb ik dan ook zeker gebruik gemaakt. Een poster en wat mooie onderzetters zijn nu in mijn bezit.
Daarna zijn we teruggegaan naar het centrale station, waar een winkelcentrum aan vast zat, met een heus Pokémon center. Cas heeft een grappig telefoonhoesje weten te bemachtigen daar. Het werd laat, dus het was tijd om weer naar huis te gaan. 40 minuten later stonden we weer in Okayama en scheidden we onze wegen met Cas voor die dag. We namen nog wat eten mee vanuit de supermarkt, zijn naar ons appartement gegaan en hebben toen nog best lekker gegeten van de instant noedels. Voldaan zijn we weer op tijd gaan slapen.

1. Joost:
    5 juni 2018
    Goed bezig, mis alleen wat foto's.
  2. Cor Hartland:
    5 juni 2018
    Bimbopap? Zou ik ook geen nee tegen zeggen.
  3. Riet Nab:
    10 juni 2018